De SJBN organiseert op vrijdag 10 maart 2017 de vierde editie van de Advocaat & Ondernemerdag voor jonge advocaten die geïnteresseerd zijn het ondernemerschap binnen de advocatuur. De middag is in het bijzonder gericht op advocaten die een eigen kantoor willen beginnen of ambitie hebben om door te groeien tot partner binnen een bestaand kantoor. Tijdens de middag komen de facetten van het ondernemerschap binnen de advocatuur aan bod. De Advocaat & Ondernemerdag wordt georganiseerd in samenwerking met ABN Amro, Lexxyn, Movir en Van Ooijen Belastingadviseurs.
Dit jaar kunnen de volgende workshops worden gevolgd:
- Advocaat en effectiviteit – meer omzet in minder tijd;
- Het opstellen van een businessplan en financieren van het partnerschap;
- De fiscale en financiële aspecten van juridisch ondernemerschap;
- Balans werk & privé – valkuilen en best practices’; en
- Veilige ICT-voorzieningen – waar moet je aan denken?.
Daarnaast vertelt een ervaringsdeskundige over het oprichten van een eigen kantoor en vertelt een partner over de weg naar het partnerschap binnen een bestaand kantoor. Het volledige programma is te vinden op: http://sjbn.nl/activiteiten/advocaat-ondernemer-dag/ .
De ontvangst is om 14:00 en het programma begint om 14:30. De dag wordt afgesloten met een borrel om 18:00.
De Advocaat & Ondernemerdag vindt plaats op het hoofdkantoor van de ABN Amro te Amsterdam (Gustav Mahlerlaan 10). Deelname is kosteloos. Meld je snel aan want er zijn maximaal 100 plekken beschikbaar! Inschrijven kan tot 3 maart 2017 door je aan te melden via: http://sjbn.nl/activiteiten/advocaat-ondernemer-dag/. Bij maximale bezetting zal een wachtlijst worden bijgehouden. Mocht je zijn ingeschreven maar onverhoopt niet meer aanwezig kunnen zijn, dan verzoeken we je vriendelijk jezelf af te melden door een e-mail te sturen naar: evenementen@sjbn.nl .
Programma
14:30 – 14:40 Opening door de dagvoorzitter
14:40 – 15:00 Advocaat en effectiviteit – Bas le Large (advocaat bij Bruggink & Van der Velden en aanstaand deken Midden-Nederland)
15:00 – 15:25 Workshopronde 1
15:30 – 15:50 Workshopronde 2
15:50 – 16:10 Pauze
16:10 – 16:30 Workshopronde 3
16:35 – 16:55 Workshopronde 4
16:55 – 17:00 wissel
17:00 – 17:20 Rhamsey Croes over zijn partnertraject- advocaat en partner bij BarentsKrans
17:20 – 17:40 Martin Kruger over het oprichten van een eigen kantoor – advocaat en medeoprichter MAAK Advocaten
17:40 – 18:00 Afsluiting met de workshopleiders onder leiding van dagvoorzitter
Workshops
Workshop: Het opstellen van een businessplan en het financieren van het partnerschap
Door: Monique Goebbels en Arno Kouwenhoven (ABN Amro)
Tijdens deze workshop zal concreet in worden gegegaan op het aanvragen van financiering voor het oprichten van een eigen kantoor of het doorgroeien tot partner. Hoe stel je een businessplan op en waar let de bank vervolgens op?
Workshop: De fiscale en financiële aspecten van juridisch ondernemerschap
Door: Paul van der Aar RV en drs. Adriaan Daniels (Van Ooijen Belastingadviseurs)
Als u een eigen advocatenkantoor begint, komt er financieel, fiscaal en administratief gezien heel wat op u af. U krijgt te maken met vraagstukken die variëren van welke rechtsvorm geschikt is voor uw onderneming tot hoeveel omzet u nodig heeft om een bepaald inkomen over te houden. In deze interactieve workshop rekent u uit welk uurtarief u moet hanteren om een bepaald doelinkomen te behalen. De rekensom fungeert als een kapstok waaraan de verschillende fiscale en financiële zaken waar u als startende juridische ondernemer mee te maken krijgt worden opgehangen. Zo krijgt u snel een idee van de keuzes en mogelijkheden die qua fiscaliteit en accountancy voor u van belang zijn.
Workshop: Balans werk & privé – valkuilen en best practices
Door: Kim Richel (trainer en coach bij Dialogue) en Ruben Alderse Baas (advocaat bij Alderse Baas Noordhof Advocaten, verzorgd door Movir)
Kim Richel en Ruben Alderse Baas zullen tijdens deze workshop ingaan op de valkuilen die een rol kunnen spelen bij het oprichten van een eigen kantoor of het partnerschapstraject. Ook zullen best practices worden gegeven om de balans tussen werk en prive te bewaken wanneer je een eigen kantoor wilt oprichten of door wilt groeien tot partner.
Workshop: Veilige ICT voorzieningen – waar moet je aan denken?
Door: Hendri van Noorden en Frank Sijpkes
Digitalisering heeft de samenleving ingrijpend veranderd. Dat heeft ook invloed op ons werk. Beveiliging van de digitale omgeving, ofwel cyber security, is een belangrijk thema. Maar waar moet je rekening mee houden en hoe weet je welke risico’s je loopt?